f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


fpp.pl
Podłącz nasz
baner
 



           



  f·p·p · p·l | Kolumny | [FPP]Krypton | Gry Roku 2002 by Krypton

[FPP]Krypton

Gry Roku 2002 by Krypton

Koniec roku się zbliża - czas więc na podsumowania.

Nie trzeba być wielkim rzeczoznawcą by się zorientować, że w tym roku pojawiło się sporo dobrych gier akcji. Niektóre nudziły się po dwóch godzinach, w inne można było grać bez końca. Postanowiłem wyróżnić trzy tytuły, które najbardziej mną zawładnęły w tym roku, który dzisiaj się kończy.

Miejsce 3 przyznaję studiu Epic oraz produkcji, która miała zrewolucjonizować rynek gier fpp przeznaczonych do rozgrywki multi-player - Unreal Tournament 2003. Niestety w całości się to nie udało, bo gdyby tak było to UT2003 byłby conajmniej oczko wyżej. Grafika w produkcie jest arcydziełem, a to bardzo ważny element w obecnych grach. Do dźwięku też nie można się przyczepić, tak samo jest z modelami postaci. Mapy, nad którymi czuwał mistrz tego fachu, Cliff Bleszinski, prezentują całą okazałość silnika gry. Ogromne areny do CTF'a i DM świetnie nadają się ro rozgrywki z kumplami po LANie. Nie braknie także leveli do trybu 1on1, które oferują niezwykłe możliwości prowadzenia rozgrywki i dobierania taktyk. Wydaje mi się jednak, że pierwsza część UT posiadała o wiele większą grywalność, której teraz brakuje. Nie ma już tego polotu, który utrzymywał mnie całymi dniami przy UT. Niektóre gadżety znacznie wpływają na zepsucie przyjemności z grania - w głównej mierze chodzi o pigułki. Czynią one grę trochę mniej sprawiedliwą, gdyż gracz, które je zdobędzie może wykonać combo, które w tym momencie nie przysługuje przeciwnikowi. CPL zaczął już używać UT2003 na swoich turniejach, jako główną platformę 1on1, co zresztą pokazali na zakończonych niedawno Winter Championships (wygrał fatality). Na pewno ugruntuje to pozycję gry, tak jak to miało miejsce w wypadku Quake3. Nie można oczywiście przejść obojętnie obok tego tytułu, trzeba go mieć w swojej kolekcji.



Pozycję drugą przypisuję Soldier Of Fortune II: Double Helix (już widzę jak sie glan cieszy :)). Tytuł ten nie posiada tak dopracowanej grafiki jak UT2003, ale ma przede wszystkim klimat, którego nierzeczywistemu brakuje. Czasami ciarki przechodziły mi po skórze, gdy samemu przeczesywałem dżunglę, aż nagle wyskakiwało na mnie dwóch żółnierzy ubranych w tiger stripes i uzbrojonych po szyję. To przyciągało do ekranu na całe dnie. Dźwięki wystrzałów broni oraz padających rywali stoją na najwyższym poziomie. Jeśli już mowa o przeciwnikach to trzeba nadmienić jedno - w tej grze zrobisz z nimi co tylko chcesz. Odstrzelić nogę? Nie ma sprawy. Dwie? Proszę bardzo? Głowa? Nie ma głowy. Do tego krew zalewająca podłogi i spływająca po ścianach. Ta brutalność i krwistość jest niezwykłym atutem tej serii. Pierwsza część SoF do dzisiaj jest chyba uważana za najbardziej brutalną grę po Postalu tamtych lat. Mapy w produkcie są dobrze skonstruowane, choć czasami udało się znaleźć rażące niedociągnięcia, jednak spotkać to możemy w każdej grze. Cut-scenki są bardzo dobrze obrobione. Jedyna rzecz, która czasami była aż nadto zauważalno to liniowa fabuła. Mimo to, Soldier Of Fortune II: Double Helix jest tytułem miło przeze mnie wspominanym i za poł roku chętnie do niego wrócę.



Zapewne zastanawiacie się kto zasłużył na tytuł gry roku 2002 według mnie? Długo zastanawiałem się nad podziałem pierwszych dwóch miejsc, ale postanowiłem, że najlepszą grą akcji 2002 roku według mnie będzie Hitman 2: Silent Assassin. Łysy morderca z kodem kreskowym na potylicy ostatnimi czasy kompletnie zawładnął mną. Wszystkie misje są powiązane całkowicie spójną historią. Intro i inne filmiki towarzyszące nam podczas gry są bardzo dobrej jakości. Największym atutem produktu jest grafika. Nie trzeba jakiegoś mocarnego sprzętu by cieszyć się tytułem - wystarczy PIII 500, 256 RAM i GeForce 2 MX by w śrenich detalach nie zaświadczyć jakichkolwiek zwolnień. Mapy, z którymi mamy do czynienia są bardzo rozległe i szczegółowe. Plakaty na ścianach, gazety na stołach są niby standardem w obecnych strzelankach, a tutaj wciąż cieszą. Na duży, a raczej ogromny aplaus zasłużyła orkiestra symfoniczna z Budapesztu, która zajęła się tworzeniem podkładu muzycznego produktu. Współtworzy ona znacznie niepowtarzalny klimat gry. Kolejnym aspektem, który muszę po krótce omówić jest inteligencja rywali. Zawsze czujni, rozważni i o dziwo inteligentni. Tak można w jednym zdaniu ich scharakteryzować. Agent 47 nie istniałby bez zaplecza broni. Większość z nich ma swój pierwowzór w rzeczywistości - Desert Eagle, AK47, Shotgun. Hitman 2: Silent Assassin to bez wątpienia majstersztyk w dziedzinie gier akcji. Muzyka, która dzielnie towarzyszy nam podczas ukańczania kolejnych misji jest pionierska w tej dziedzinie. Tą grę jest bardzo trudno opsiać - w nią trzeba zagrać!

Tym, jakże miłym akcentem kończe moje kolumnopisanie w tym roku. Moje "Gry Roku" to nie jest oczywiście opinia całej ekipy f·p·p, ale moja osobista opinia na ten temat. Glanisko zaraz się rzuci, że Soldier Of Fortune II i tak najlepszy :) itd. Mam nadzieję, że przyszły rok będzie obfitował w jeszcze lepsze produkty, a na horyzoncie jest kilka niezwykle zapowiadających się gier - DOOM III, Unreal 2 oraz Chrome.




Temat Autor Data  
UT2003 grą roku SALUT !!!
F()RM@'][' 04·12·2002-23:01  


 + DODAJ NOWY TEMAT 




--------------------------------------
Autor: Krypton
Aktualizacja: 03·11·2001 - 07:01



 : DRUKUJ 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Czwartek · 28 Marca · 2024
Strona wygenerowana w 0.244191 sek.