f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


fpp.pl
Podłącz nasz
baner
 



           



  f·p·p · p·l | Felietony | DooM - wspomnienia

Felietony

DooM - wspomnienia

Przedstawiam Wam artykuł o DooM'ie, powspominałem trochę te czasy, kiedy panował on na naszych kompach... :)

Dawno, dawno temu, kiedy w Polsce szczytem techniki był procesor 386 DX, pewna firma o nazwie ID SOFTWARE wydała grę, która potem okazała się hitem na światową skalę...

Historia gry, która zmieniła oblicze komputerowego światka, rozpoczęła się się w maju 1992 roku od wielkiego a zarazem finansowego suksesu, którym był Wolfenstein 3D. To właśnie ta produkcja ukazująca akcję z perspektywy oczu gracza dała początek ogromnym przemianom jakie miały nadejść. Autorzy: John Romero (dziś nie pracuje już w ID SOFTWARE), John Carmach i Adrian Carmack konsekwentnie posuwając się wytyczoną przez siebie drogą, rozpoczęli prace nad grą DOOM, by w grudniu 1993 roku sprawić potężny przezent świąteczy całemu światu. Zaczęło się... Po kuli ziemskiej rozprowadzono 15 milionów (!!!!!!!) sharewarowych kopii! Ludzie po prostu oszaleli, w tą grę grali wszyscy, od 2-miesięcznych bobasów do przeszło 80-letniego emeryta. Jednym słowem DooM był wszędzie tam gdzie był komputer, lecz nasuwa się jedno pytanko? Dlaczego właśnie DooM okazał się hitem, przecież nie była to jedyna gra FPP, a nawet nie pierwsza. Odpowiedż jest prosta:
  • grywalność jakiej wtedy każda inna gra nie posiadała
  • klimat
  • uczucie grozy
  • strach
  • pompująca w żyłach andrenalina!
  • DooM został otoczony kultem przez graczy. Rok po tym szoku firma ID SOFTWARE wydała sequel o nazwie DooM II "Hell on Earth". Ta gra stała się jeszcze większym szokiem, ponieważ posiadała jeszcze ładniejszą grafikę i jeszcze większą grywalność. Po tym ruszyły inne firmy które tworząc nowe gry FPP nazywały je nawet "doomopodobnymi" lub "doomowatymi". Nowe rewolucje: Quake, Quake II, Unreal, Sin, Half Life, SoF i wiele więcej tytułów walczy dziś o miano króla FPP. Co prawda nie można porównywać Doom'a z dziesiejszymi grami, ponieważ od tamtego czasu zaszły kolosalne zmiany. Dziś gry zachwycają grafiką i dźwiękiem, choć fani starają się jak mogą aby DooM nie został zapomniany. Pojawiają się różnego rodzaju patche typu GL_DooM czy łatka poprawiająca pracę myszki, tak aby dało się grać w sposób przypominający grę choćby w "kłeja". No dobrze, więc dlaczego tylko nieliczni fani FPP grają w DooM'a ze względu na jego klimat jeżeli na rynku są gry typu Half-Life, Kingpin czy System Shock 2 ? Odpowiedź jest prosta, po prostu DooM był pierwszy i to on zaskoczył uwczesnych maniaków Wolfensteina... :)

    Teraz coś o arsenale, jest po prostu bardzo ciekawy: Od bardzo efektownej piły łańcuchowej, do skomplikowanych miotaczy energii. Te pośrednie elementy to: strzelba (shootgun) jedno i dwururowa (Ta druga dopiero w DooM II) "usypiacz", czyli pieszczoszek Vulcan i wyrzutnia pocisków rakietowych lub, jak kto woli, granatów. Mimo takiego wyposarzenia w Doomie z pewnością i tak nie poczujesz się bezpiecznie. [I o to chodzi :) ] Według mnie przedstawienie graficzne strzelb i animacja przeładowywania po dziś dzień nie mają sobie równych... poważnie... :) DooM to gra historyczna, która powinna znaleźć się w encyklopediach wszystkich państw na świecie, a co do producentów to ID SOFTWARE jest po prostu w te klocki najlepszy! Jego nowa produkcja Q3Arena może nie rozczarowała (pewnie przez to, że oczekiwania były zbyt duże), ale nie oszukujmy się - chłopaki z ID są po prostu THE BEST ! :)

    Według najnowszych doniesień wiadmomo, że id Software pracuje nad kontynuacją DooM'a a Xatrix (producent Kingpina) nad Wolfensteinem 2000 ! Czyżby stare wspomnienia miały wrócić w nowej odsłonie? Czas pokaże... :)





    Temat Autor Data  
    zdoom jdoom
    Zielak 07·12·2000-19:01  
    Odp: Zdoom, Jdoom, i inne ?
    Czary 09·12·2000-17:01  
    DooM Rulez
    Gumiś 01·11·2000-07:02  


     + DODAJ NOWY TEMAT 




    --------------------------------------
    Autor: [FPP]MajeS
    Aktualizacja: 04·12·2000 - 12:00



     : DRUKUJ 

         




       


    f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
    Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


    Dzisiaj jest Wtorek · 23 Kwietnia · 2024
    Strona wygenerowana w 0.234221 sek.